2612 (1).jpg
3.png

Ресторанний маркетинг і карантин. Що внесла пандемія. Які рекламні інструменти сьогодні актуальні

Ресторанна сфера доволі тяжко пережила карантин, однак життя триває і обставини змушують бізнес пристосовуватись до нових умов реальності, шукаючи свої шляхи для розвитку та реалізації планів. Тому досвід практикуючих спеціалістів, які

займаються маркетингом успішних закладів, стане для рестораторів у нагоді.

Марія Банько, директорка з маркетингу та PR «Сім’ї ресторанів Діми Борисова» (GASTROFAMILY), відповідає за створення і реалізацію маркетингових стратегій 50+ ресторанів.

- Змінилися інструменти, підходи, бюджети, але не змінився класичний маркетинг-мікс, який розкладає маркетингові стратегії на продукт, ціну, локацію, людей та просування.


Хоча традиційно певна частка підприємців все ще під «маркетингом» розуміє гарно оформлені сторіз, регулярність виходу постів або, якщо вже згадувати останні «тренди», чат-ботів, мобільні додатки або ж елементи доданої реальності, які мають «привести гостей та збільшити прибутки».


Звісно, нічого поганого ані в чат-ботах, ані в мобільних додатках, ані у доданій реальності немає. Всі ці інструменти можна ефективно використовувати, одна самі по собі вони ніколи не є рішенням - лише засобом досягнення цілей.


На жаль, часто можна спостерігати, як в ситуації об’єктивного падіння попиту на ринку (від 30 до 50% падіння ми фіксували в різних сегментах протягом 2020-ого року порівняно з 2019-им), власники бізнесу відчайдушно намагаються зробити хоч щось, «запустити маркетинг» та витрачають останні ресурси на експерименти з комунікацією та просуванням, не маючи відповіді на кілька важливих питань:

  • Яку цінність створює цей бізнес?

  • Який грошовий потік ця цінність може генерувати в нинішніх умовах?

  • Чи є модель, при якій цей бізнес буде рентабельним?

Є й прямо протилежна ситуація: бізнес починає економити на всьому, навіть на тих інструментах, які б з ймовірністю в 90% привели б гостей та генерували виручку.