2612 (1).jpg
3.png

Успішний бізнес: інтуїтивне управління чи точний розрахунок

RESTORATOR поговорив із керуючим партнером київських ресторанів VERANDA on the River та FENIX - Тетяною Авраменко: про проблеми у світовому бізнесі, шляхах їх здолання та головних правилах ресторанного бізнесу.

Тетяна Авраменко

Про глобальні проблеми у світовому та українському бізнесі.

Серед українського та світового бізнесу найбільше постраждали ресторанна, розважальна та туристичні сфери. Відсутність стабільності – головна проблема. Все це трапилося через пандемію. Друга проблема – відсутність співробітників. Багато людей почали себе шукати в інших напрямках, які більш стабільні сьогодні. Проблеми із поставками товарів, адже кордони перекриті. Навіть сьогодні не всі імпортні продукти можна поставити. Були серйозні проблеми із гостями у ресторані, тому що вони боялися відвідувати місця масового скупчення. На щастя, ця проблема уже практично зійшла нанівець, люди проходять вакцинацію і від цього менше бояться. Але залишився страх. Страх нестабільності і є найбільшою проблемою у світі на сьогоднішні.


Іще одна проблема – це нездорова конкуренція. Здорова конкуренція – це круто. Чим більше якісних закладів відкривається, тим більше люди мають вибір. А коли вона нездорова, і кожен бажає швидко відкрити заклад та заробити на ньому – це шлях в нікуди. Більшість не розуміє, що ресторанний бізнес – це серйозна справа, до якої потрібен серйозний підхід із конкретним планом, досвідченими людьми та урахуванням усіх ризиків. Нажаль, більшість відкриває заклади навмання – вони існують 3-4 місяці та зачиняються від невміння компетентно вести бізнес. Через таких «бізнесменів» страждає в цілому ресторанний імідж міста, країни. Ця проблема в Україні досягла глобального рівня.


Наприклад, в Європі все абсолютно не так. Більшість ресторанів там переходять від покоління до покоління. Просто так відкрити ресторан – це важкий процес. Це нелегкий від бізнесу із великими ризиками. Звісно, у світі відкриваються нові ресторани. Але їх відкривають професіонали, які не просто вкладають гроші, а вже мають чималий досвід та добре знають про кожний етап та процес ресторанного бізнесу. Нажаль, в Україні найчастіше все навпаки – є гроші, вкладаємо, але не можемо надати гостям сервіс достойного рівня. У підсумку – псуємо імідж, прогораємо.


Про шляхи здолання проблем.

Має бути певна організація з урегулювання права. Грубо кажучі,— антимонопольний комітет серед ресторанів. Щоб захистити наші права під час пандемії та дати людям працювати та заробляти. Ми зібрали більше 300 ресторанів та звернулися в організацію УРА / Українську ресторанну асоціацію. Це організація, що представляє інтереси ресторанів. Але це історія із розряду «допоможи собі сам». Мають існувати державні комітети, які б могли урегулювати питання будь-якого спектру у ресторанному бізнесі, створити певні правила, внутрішні задачі. Наразі таких комітетів, нажаль, немає.

Про вдачу та системність в управлінні бізнесом.

Існують щасливі люди, а є фарт. Я зустрічала фартових інвесторів, які вдало вкладали гроші. Але завжди для того, щоб довго і успішно працювати, повинна бути системність і компетентний керуючий, який вміє це робити day by day, а не тільки тоді, коли є натхнення і драйв. І, звичайно ж, – якісна команда. Коли немає команди, немає належного ведення бізнесу. Володіти хорошою інтуїцією – це круто. Але тільки її – недостатньо. Бізнес трохи попрацює, але якщо немає стратегії, досвіду та розвитку, то успіхом це не увінчається.