2612 (1).jpg
3.png

Чому ресторанні мережі наразі актуальніші за індивідуальні ресторани?

Ресторанний ринок поступово приходить до тями після карантинів, пожинаючи наслідки закриттів. Але особливість ресторанного бізнесу в тому, що він доволі мобільний і швидко пристосовується до змін, власники закладів, зрозумівши, що вигідніше у важкі часи мати більш аніж один ресторан, намагаються створити мережі, щоб у важкі часи було легше мобілізуватись, до того ж і час слушний, багато закладів закрилось, тож можна орендувати приміщання, практично в робочому стані, ще й у потрібному для бізнесу місці.


Автор: Ніна Полякова


Тож своїм досвідом створення ресторанних мереж з restorator.ua поділились Дмитро Погребицький, співвласник мережі ресторанів Pesto Café і Mister Twister та Олексій Повторейко, співвласник Restaurant Group НАЖИВО. Цікаво те що мережа ресторанів Pesto Café була створена близько 8 років і за цей час не було закрито жодного закладу, а Restaurant Group НАЖИВО з’явилась вже після локдауну, тож досвід двох рестораторів буде цінною порадою тим, хто планує розростання.

Дмитро Погребицький, співласник мережі ресторанів Pesto Café і Mister Twister

Переваги ресторанних мереж


- Перевага мережі в тому, що вона більш стабільна. Мережа має ресторани, що знаходяться по всьому місту, або в кількох містах, вона має явну стабільну сезонність. Їй легше пережити будь-яку кризу, сезонні зміни, карантинні обмеження. Якщо говорити про наші заклади, ми маємо можливість здійснювати доставку з усіх точок Києва, практично, покривши його, можемо своєчасно забезпечити потреби всіх наших замовників. Індивідуальний ресторан такої можливості немає. Хоча, якщо заклад, з літнім майданчиком, знаходиться у хорошому місці, пропонує цікаву кухню, має індивідуальність та ім’я, звісно туди будуть ходити гості й заклад теж буде отримувати хороший прибуток.


Про концепцію


Перший ресторан Pesto Café ми відкрили 8 років тому, зараз у нас 19 закладів у Києві і 1 у Варшаві.


Наша компанія вибрала шлях однієї концепції в мережі, і з нашої точки зору, він більш раціональний: не потрібно придумувати новий дизайн, меню, маркетингову програму для кожного закладу. Ми відкриваємо ресторани, утримуємо належну якість, маємо завжди підготовлений персонал та можливість його навчити, поділитися працівниками з іншими ресторанами, якщо виникають якісь питання всередині закладів, їх простіше вирішити. Наприклад, компанія McDonald's існує 70 років і за ці роки нею не було відкрито жодного ресторану з іншою концепцією. Сьогодні McDonald's - найуспішніша мережа ресторанів у світі. А яка ресторанна мережа в Україні досягла 30 років? Жодна!


Чому персонал йде працювати у мережі

Працюючи водному й тому самому ресторані люди часто розчаровуються у плані кар'єрного зростання. Тож, пропрацювавши офіціантом три-чотири роки люди йдуть, шукати більш перспективне місце роботи, тому що мають вже отриманий досвід, іншими словами люди "застоюються" і хочуть розвитку. У мережевому бізнесі такого не відбувається.


Якщо мережа досить динамічно розвивається, у людей є можливість кар'єрного росту.

Відповідно можливостей у персоналу набагато більше. Ми відкриваємо нові ресторани, тож якщо спочатку людина працювала директором ресторану, інша шеф-кухарем, директор отримавши досвід стає керуючим ресторанів, шеф - бренд-шефом. Звісно, ми розуміємо: одна людина не може контролювати більш ніж 7-10 об'єктів і ми беремо їй заступника...


Ліміт на нові ресторани


За нашої стратегією ми розподілили Київ на сегменти і відкриваємо заклади так, щоб наші заклади один у одного не забирали гостей. Ми планували відкрити 20-25 "Pesto-cafe" в Києві, а потім заснувати нову мережу закладів.