2612 (1).jpg
3.png

Дмитро Борисов: «Я ніколи не планував «бути відомим ресторатором», я хотів смачно годувати людей…»

На рахунку засновника Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова близько 60 закладів, він один з найвідоміших рестораторів України, чиє ім’я знає широка аудиторія, навіть у віддалених містах. Його впізнають на вулиці, слідкують за особистим життям і ходять на семенари та лекції, навіть ті, хто далекий від ресторанного бізнесу. Про популярність і те, як публічність впливає на бізнес, restorator.ua дізнавався у Дмитра Борисова. А ще відомий ресторатор дав декілька порад колегам, які планують персоніфікувати свою справу.

Автор Ніна Полякова



— Більшість рестораторів не афішують своє ім’я, як ви вважаєте чому так?

— У кожного, хто відкриває заклад, свої амбіції та цілі. Я ніколи не планував «бути відомим ресторатором», я хотів смачно годувати людей, і так робити їх трохи щасливішими. Тобто я просто займався тим, що мені подобається. Я трохи дивуюся, коли мене питають про «особистий бренд». Я не бачу ніякого бренду «Дмитро Борисов», принаймні бренду, штучно створеного задля маркетингових цілей. Є я — як особистість, жива неідеальна людина, в якої іноді буває час та натхнення чесно поділитися новинами, ідеями, рецептами або історіями з-за лаштунків ресторанної індустрії.

Мої заклади — це моя творчість. Я і засновник бізнесу, і граючий тренер, який так чи інакше впливає на різні процеси в компанії. І я все ще людина, яка своїм ім’ям відповідає за те, які емоції гості отримують, приходячи до моїх закладів.

Зараз, коли ресторанів вже багато десятків, і все перетворилося з мрії-стартапу на досить потужний системний бізнес, я якраз займаюся переосмисленням своєї ролі в компанії.

Намагаюся вибудувати оптимальну дистанцію, за якої я б не втрачав зв’язок з щоденним життям бізнесу, але яка б дозволяла мені бачити картинку в цілому, шукати неочевидні можливості для стратегічного розвитку, тощо. Зокрема, в комунікації ми потроху починаємо частіше використовувати «корпоративний бренд» GastroFamily замість «Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова», виводимо на передній план всю команду ТОР-менеджерів, а не лише мене.



— У яких проєктах найефективніше брати участь, щоб ваша аудиторія вболівала саме за вас?

— Аудиторія «вболіває» за улюблену футбольну команду. І лише під час матчу, 90 хвилин з перервами на закуски та телефон. В інший час люди живуть своїм життям, і дуже мало цікавляться іншими. Максимум витрачають 3 секунди своєї уваги, аби поставити «лайк» або залишити коментар. І це нормально. Є невелика кількість амбасадорів брендів, але вони не «вболівають за мене», а просто діляться позитивними емоціями, які у них викликає продукт, що ми створюємо. І я це дуже ціную. Тобто якщо люди кажуть «Йдіть до Борисова в Mushlya», вони роблять це тому що Mushlya — чудове місце з величезним асортиментом морепродуктів по 1-2-3 євро, а не через те, що вони мене колись побачили по телебаченню.


Хоча якщо хочеться миттєвої впізнаваності, все ще круто працює телебачення та інтерв’ю на великих Youtube-каналах. Однак я не можу сказати, що ці «секунди слави» якось реально впливають на бізнес. Якщо бажаєте, аби лояльна аудиторія стежила за вами, системно створюйте контент, який буде нести цінність для людей.


В будь-якому випадку, перед тим, як починати будь-яку медійну діяльність, варто, по-перше, відповісти на питання: «Навіщо це мені?» Потім «Навіщо це людям?» Після чесної відповіді на обидва питання, можна починати щось робити.


</