2612 (1).jpg
3.png

Що сталося з ринком праці в ресторанній індустрії, та що з цим робити

Почну з дуже банального тезису: «Як було раніше, більш не буде ніколи».

Так, це дуже знайома фраза, та її використовують де тільки можливо. Та недивлячись на це, хочу зробити наголос, це чиста правда.


Автор: Олена Риж


Навіть якщо ми стоїмо, то вже спізнюємся. Світ біжить, та міняється й нам потрібно мінятися разом з ним.

І саме це є тонким місцем для нас з вами в роботі з людьми.

На сьогоднішній день в усьому світі ресторани переживають кадровий голод. Люди йдуть від нас й не бажають повертатися. А з новенькими співробітниками ще й двосторонні історії. Вони до нас не поспішають, так і ми не дуже бачимо в цьому перспективу.


Давайте для початку розберемося, в чому справа. Чому люди йдуть і що можливо з цим зробити.


Перша та найважливіша причина – це локдауни, та нестабільність.

Неможливість працювати, та заробляти в повній мирі заважає нам, та нашим працівникам. Люди, які працюють на наших кухнях та в залі, живуть за ті гроші, які отримують в вигляді заробітної плати. І за її відсутності, стикаються з труднощами.

Що ми можемо з цим зробити: мало чого. Закон є закон. Та ми на практиці бачимо, що ті ресторани, які в локдауни багато уваги та турботи направили на збереження команд, вижили. В них зараз менше проблем з пошуком людей.


Далі можна виділити - оплата праці.

Багато рестораторів, по якимось своїм причинам, не виплачують заробітну плату працівникам. Кормлять обіцянками, звільняють людей, штрафують. Роблять усе, щоб заощадити ці витрати. Люди бачать та відчувають усе як є, а якщо інформації їм не достатньо, вони додумають. Так працює наш мозок. Звідси з’явилися оплати після кожної зміни, або фріланс. Люди бояться, що їх обдурять.


Наші дії: нести відповідальність перед своїми людьми, та бути з ними чесними. Якщо у вас нема можливості оплатити вчасно, скажіть їм про це. Скажіть, що ви потребуєте часу. І пообіцявши, зробіть усе що можливо для виконання обіцянки. Поверніть або підтримайте свою репутацію. Завжди працюйте над своїм HR-брендом. В людей формується страх. Попавши в таку халепу, вони обережно відносяться до наступних роботодавців. Така репутація не допомагає нашій індустрії.

Повернутися в рамках стандартної праці до виплати 2 рази на місяць. Й по максимуму відходити від фріланса.



Наступна причина – умови праці.

Робочі зміни по 12-16 годин. Кормлять 2 рази й часто дуже скудно, особистого місця для перевдягання, обіду, відпочинку майже нема. Завжди щось не так. Часто чути лайки та прирікання. Нема здорової атмосфери, в якій хочеться працювати.


Обов’язкові наші дії: перебудувати усе, що може покращити працю наших співробітників. Зробити декілька часових змін, подбати про правильне харчування, зробити зручне місце відпочинку. Усе, що ви можете дати вашим співробітникам, дайте. Вони цього заслуговують.


Є ще багато причин, чому люди йдуть з нашого бізнесу. Давайте подивимось, що ми можемо зробити, щоб повернути їх.


Подбати про свій HR-бренд – це перше, що усі ми повинні зробити.

Далі зрозуміти, що у сьогоднішніх реаліях є 2 шляхи. Шукати людей з досвідом, або новеньких та приділити зусилля навчанню. Саме зараз, як ніколи час вибирати цей напрямок.


Де і як ми можемо знаходити людей з досвідом: