Ресторатори і війна: як бізнес допомагає годувати десятки тисяч киян

Пам'ятаєте, що ми нездоланні, коли разом?


Понад 8 років боротьби ми доводили це світові та самим собі – і продовжуємо демонструвати вже більш ніж 100 днів. Доки наші захисники й захисниці тримають небо над Україною, тил зміцнює її опору. Об'єднуються галузі, великий і малий бізнес, громадські й благодійні організації та звичайні громадяни.



І за кожною миттєвістю чи довгостроковою співпрацею стоять сильні історії. Ті, завдяки яким спільна перемога стає ближчою.


Одна з таких — історія співпраці «Смачної Варти» та бізнесу.


ПРО «СМАЧНУ ВАРТУ»


У 2020 році ресторанна галузь потерпала від карантинних обмежень. Щоб надати їй голос та лобіювати інтереси була створена Українська ресторанна асоціація (УРА). Відтоді до неї долучилися 1578 закладів різного масштабу.


У 2022 на сферу HoReCa, як і на всю державу, чекали найтяжчі випробування. Софія Коломицева та Сергій Трахачов, одні зі співзасновників УРА, у перший же день повномасштабного вторгнення усвідомили, чим можуть бути корисні.


Тому вже 25 лютого у столиці запрацювала «Смачна Варта». У Києві відкрилися волонтерські кухні, які й досі щодня готують 12 000 порцій для вимушено переміщених і містян — годують усіх, хто потребує.


НЕОЦІНЕННА ДОПОМОГА ВІД БІЗНЕСУ


Історія «Смачної Варти» — про взаємодопомогу та єднання. Адже найсмачніша турбота створюється завдяки найсильнішій співпраці. Ось уже понад 3 місяці бізнес надає вартовим кулінарного тилу підтримку, без якої цей шлях був би неможливим.


Незамінною стала допомога продукцією. Компанія Flagman на початку повномасштабної війни роздавала запаси риби, а згодом — підтримувала київських рестораторів різноманітними продуктами. Компанія Danone допомогла тонами молочних продуктів для дітей та лікарень. А Mars Україна на чолі з Наталією Чернишовою надали 20 000 штук Snickers, які врешті передали військовим. Як зазначає Софія Коломицева: “Коли я бачила якусь потребу наших військових та всіх хто працює задля перемоги відразу хотілось залучити всі можливі та навіть неможливі ресурси та врешті допомогти. Одного разу хлопці розповіли, що їм дуже не вистачає снеків. Один дзвінок Наталії Чернишовій і запит був вирішений. Це просто неймовірна допомога. І завдяки такій щирій підтримці друзів та партнерів ми розуміємо, що можливо просто все”.



За ці місяці волонтерські кухні «Варти» отримували допомогу і з інвентарем. Офіційний дистриб’ютор професійного обладнання BMSERVICE надав надякісну овочерізку. У перші дні до допомоги долучилася також компанія Maresto, постачальник професійного обладнання для ресторанного та готельного бізнесу, та керівниця відділу розвитку Наталія Охота. У перші дні вони передали індукційні плити та електромеханічне обладнання.


У команді Maresto кажуть, що для них важливо не залишатися осторонь, коли українці потребують підтримки. «Для нас було дуже важливо, щоб надана допомога з нашого боку надійшла у надійні руки, — розповідає маркетологиня Тетяна Парчевська. — «Смачна Варта» на чолі з Софією — партнери, перевірені плідною співпрацею. Ми надали необхідне професійне кухонне обладнання для волонтерської кухні, щоб кухарі щодня готували сотні обідів зручно, якісно та швидко».


Окрім продукції та обладнання, робота «Смачної Варти» вимагає багато інших ресурсів. Йдеться і про комунальні послуги, палива, миючі засоби і ті продукти, які все ж потрібно закуповувати. Саме тому з початку повномасштабного вторгнення Сергій та Софія, співзасновники проєкту, заручилися фінансовою підтримкою.


Зокрема, страхова компанія «ІНГО» та Андрій Семенченко залучали кошти від західних партнерів, писали звернення до міжнародних фінансових компаній, а також надали контакти «Варти» волонтерам, які годували гарячою їжею людей на київському вокзалі.



Фінансове підсилення надала й група компаній Кнайпа PRO. Її власники Олег Рогоза і Тарас Дем'яненко розповідають, що готові завжди підтримувати Сергія та Софію, адже для них вони є справжніми друзями. «Вирішили допомагати, бо знаємо один одного вже сто років. Відразу запропонував допомогу, тому що мали ресурси і знали, що в УРА все прозоро, чесно і правильно», — поділилися представники компанії. Спочатку вони активно підтримували військових. «На другому етапі, коли всі волонтери зіткнулись зі зменшенням ресурсів, ми вирішили допомагати їм».


ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО?


Перемога настане. Масштабна, світла, істинна. За неї потрібно наполегливо і самовіддано боротися, зберігаючи витривалість, людяність і єдність.



Команда «Смачної Варти» цінує, що у своїй боротьбі вона пліч-о-пліч з надійними партнерами і друзями. Вартові вірять: завдяки взаємодопомозі ми спільно вибудовуємо дорогу до нашого тріумфу.

На цьому шляху важливо нагадувати собі, чому і заради кого воюєте, готуєте, робите донати чи волонтерите. У компанії Maresto діляться, що продовжують допомагати, щоб разом вистояти і побороти ворога на всіх фронтах.

Кожен із представників бізнесу у особистих діалогах підтверджує, що готові допомагати щоденно, бо вірять у перемогу та єднання українського народу заради однієї сильної мети.


Олега і Тараса, власників Кнайпа PRO, мотивує одне: «Ми на стороні добра і повинні боротися за свою правду і своє життя». Підприємці розповідають, що багато хто вигорає, адже ми долаємо різні етапи боротьби: «Якщо відразу у нас був спринт, ми включалися на повну і відстояли. Зараз другий етап — вже марафон. Ми економимо сили, розподіляємо ресурси, мотивуємо людей. Якщо ми вже взялися за дистанцію, то точно її пройдемо, адже ми з вами впевнені у своїй перемозі».



Софія Коломицева та Сергій Трахачов також зазаначають: «Ми робимо те, чого просто не можемо не робити і це за щирим покликом серця. А наші партнери, допомагаючи навіть тоді, коли ми зовсім не очікуємо дають неймовірну силу та підтримку. Дуже це цінуємо”


Разом ми сила. Кожна допомога, незалежно від її розміру дуже надихає, дає сил, дарує надію. Тримаймося, велика перемога вже близько.